Vi söker efter en produktionsassistent till vår tillverkning

HUMLE är ett familjeägt företag som ligger i centrala Österbymo. Vi tillverkar ekologisk, oljebaserad hudvård för människa, hund och häst. Vi har en webbshop där vi säljer våra produkter till privatpersoner över hela Sverige, samt återförsäljare och distributörer som har våra produkter i sina sortiment. I våra lokaler sker all vår tillverkning, kundtjänst och orderhantering, där driver vi även en butik, ett cafe och har en second hand. 


Just nu söker vi efter någon som kan arbeta i vår tillverkning hos oss i Österbymo. Vår produktion kan liknas med ett kök där arbetet påminner om ett bageri, fast utan ugn och mjöl. Din roll är att assistera vår produktionsansvarige som delegerar uppgifter och ansvarsområden, varefter tiden och erfarenheten växer så ges större eget ansvar.

Här hos oss tillverkas all hudvård för hand i grytor och kastruller.

En vanlig arbetsdag 

En vanlig arbetsdag innehåller allt från att mäta, väga, räkna ut ingredienser, tappa upp och smälta samman ekologiska fetter och oljor enligt recept. I arbetet krävs det simultankapacitet, då du håller koll på det du tillverkar med tid och temperatur, kanske samtidigt som du häller upp innehållet i små burkar eller flaskor, etiketterar dem och löpande dokumenterar dina arbetsmoment. Du diskar, torkar av ytor och håller kontinuerligt rent under din arbetsdag. I arbetet ingår att ibland genomföra tyngre lyft vid leveranser, mellan 5-25 kg, samt ha förmågan att arbeta med dina händer  i ett löpande arbete.  För att passa i vårt kök krävs det att du är noggrann, effektiv och kan hålla ett högt, jämnt tempo. Du klarar av dagar av högre tempo vid större beställningar samt har förmågan att prioritera och arbeta ikapp med annat de dagar det inte är så stressigt.

Vår tillverkning uppfyller kraven för God tillverkningssed och vi följer de regler och föreskrifter som åligger oss hos de myndigheter och kontrollenheter som vår produktion berör.

Kan du något mer?

Hos oss arbetar vi alla nära varandra, och vi behöver kunna lite av varje. Beroende på var arbetsbördan är störst så kan delar av tjänsten behöva utföras inom andra delar av företaget. Därför är det en stjärna i kanten om du även har andra kompetenser och erfarenheter som tex. cafe’, butik, försäljning, service, kundtjänst, grafisk design, systemadministration, webbutveckling eller annat matnyttigt som är bra att tillföra i ett mindre företag.


Vad erbjuder vi?

  • 80-100% tjänstgöringsgrad
  • Arbetstider 8-17 vardagar eller enligt överenskommelse.
  • Tjänstepension
  • 6 månaders provanställning

Arbetsplats: Kisavägen 8, 57374 Ydre 

Startdatum sker enligt överenskommelse, ansökningar kommer läsas och hanteras löpande.


Vi tar endast emot frågor gällande anställningen via mail.

Välkommen att skicka in ditt CV och/eller personliga brev till [email protected]

Läs mer om vårt företag på www.kalvsved.se